پروژه درس مباحث ویژه 2 (مخابرات ماهواره ای)

ناوبری ماهواره ای و آینده آن در صنعت هوایی
با توجه به پیش بینی‌های IATA مبنی بر 2 برابر شدن ترافیک هوائی تا سال 2010 تخمین زده می‌شد که تا سال 2010 تعداد انسانهائی که از طریق هوائی مسافرت می‌کنند می‌تواند 5/2 میلیارد در سال افزایش یابد در اقتصاد هوانوردی این افزایش رقمی معادل 1700 میلیارد دلار می‌باشد. که ارائه کننده بیش از 30 میلیون شغل جدید در جهان است نتیجه این رشد پدیده‌ای به نام تراکم است تاثیر این رشد فقط در فرودگاهها خود را نشان نمی‌دهد.
 بلکه در کریدورهای هوائی نیز موجب تراکم می‌گردد لذا مهم‌ترین نوآوری صنعت هوانوردی جهت مقابله با این تراکم اجرای فن آوری جدیدی به نام CNS/ATM می‌باشد نظر به اینکه سیستم‌های کمک ناوبری که در حال حاضر از آنها استفاده می‌شود همچون: VOR، NDB، DME، ILS و MLS دارای مشکلاتی همچون تداخل فرکانس، محدودیت برد و کمبود دقت هستند و انحراف مشخص سیستم‌های کمک ناوبری فوق باعث بیشتر شدن مسیر پروازی گردیده و ایجاد خطاهای مشخص آن نمی‌تواند ترافیک هوائی آینده را جوابگو باشد.

فهرست مطالب:
مقدمه
فصل اول
1-1- استراتژی GNSS هواپیمایی
1-1-1-  GPS
1-1-2- EGNOS
1-1-3- GALILEO
1-2- مروری بر کنفرانس ناوبری هوائی
1-2-1- سیستم EGNOS
1-2-2- ماموریت EGNOS
1-2-3- ماموریت  GALILEO
1-2-4- سرویس‌های GALILEO
1-3- نقش گالیلو در ناوبری هوایی ماهواره‌ای و تأثیر ادغام آن با EGNOS
1-4- همکاری گالیلو با GPS
1-5- نتیجه‌گیری
فصل  دوم
مقدمه
2-1- چالش ها
2-1-1- خطاها
2-1-2- اثرات آب و هوا فضای
2-1-3- ضعف صورت فلکی
2-1-4- تداخل فرکانس رادیویی
2-2- ناوبری ماهواره ای برای حمل و نقل هوایی امروزه
2-2-1- مانیتورینگ گیرنده خودمختار تمامیت RAIM
2-2-2- سیستم ماهواره ای مبتنی بر تقویت SBAs
2-2-3- سیستم های تقویت زمینی GBAS
2-3- آینده تغییرات در محیط GNSS
2-3-1- تنوع فرکانس دوگانه
2-3-2- ناوبری جهانی و سیستم های ماهواره ای جدید
2-3-3- افزایش یکپارچگی از صور فلکی اصلی
2-4- ناوبری ماهواره ای برای حمل و نقل هوایی در سال 2025
2-5- نتیجه گیری
فصل سوم
3-1- مدار مولونیا
3-1-1- کد شبیه سازی مدار مولنیا
مراجع

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: docx

تعداد صفحات: 31

حجم فایل:1,200 کیلوبایت


/ 0 نظر / 8 بازدید