پروژه بررسی بازاریابی شرکت پرورش قارچ خوراکی

کشور‌های گوناگون جهان با توجه به فرهنگ غذایی طی سا‌ل‌های گذشته به نوعی از این محصول ارزشمندبرخوردار بوده‌اند و در حال حاضر، بیشتر قریب به اتفاق کشورهای دنیا آن را به عنوان محصولی کشاورزی و باغی قلمداد می‌کنند و حتی به منظور توسعه هرچه بیشتر تولید و مصرف آن، برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت آن اجرا می‌کنند و سالانه هزینه‌های بسیاری را به تحقیقات مربوط به آن اختصاص می‌دهند. در این میان، کشورهای آمریکایی، اروپایی، آسیایی و آفریقایی هرکدام به صورتی نسبت به توسعه همه‌جانبه آن اقدام می‌کنند. در بعضی کشورها با توجه به فرهنگ غذایی، میزان مصرف برخی از قارچ‌ها بر دیگران پیشی گرفته و تولید آن ‌گونه خاص، بیشتر است. کشورهایی مانند چین، از دو هزار سال پیش قارچ‌ها را نیز به موازات سایر محصولات کشاورزی کاشته‌اند و در حال حاضر، سالانه چند میلیون تن تولید انواع قارچ‌ها را در برنامه‌های خود دارند. البته در این میان از خواص دارویی و درمانی قارچ‌های دارویی نیز غافل نمانده و استفاده از قارچ در حد قابل‌توجهی رونق یافته است، به طوری که در مراجعه به پزشکان چینی، انواع داروها از جمله قرص، کپسول، آمپول‌هایی که از قارچ تهیه‌شده‌اند، تجویز می‌شود. البته شایان ذکر است که قارچ‌ها به لحاظ بافت فیبری و سلولزی و نیز داشتن پلی‌ساکاریدهایی در دیواره سلولی‌شان به عنوان ضد سرطان محسوب می‌شوند. در این میان می‌توان به قارچ‌هایی که به طور اختصاصی ضد سرطان هستند، اشاره کرد مانند قارچ‌های گاندرما، آریکولاریا و شیتاکه. صنایع تبدیلی قارچ‌ها نیز امروزه به عنوان یکی از صنایع روز، مورد توجه خاص قرار گرفته است. صنایع کنسروسازی، مربا، ترشی و پودر قارچ از جمله فرآورده‌های قارچ است که در دنیا از مصرف بالایی نیز برخوردار است. از نکات قابل توجه و تامل در این صنعت این است که با توجه به حجم بالای ضایعات کشاورزی در بیشتر کشورها از جمله ایران، استفاده بهینه از این ضایعات برای افزایش کشت قارچ می‌تواند مورد توجه قرار گیرد
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 21


جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

/ 0 نظر / 11 بازدید